Hitta filmen

måndag 11 mars 2013

Louis de Funès

Äntligen! Louis de Funès klassiker "Le petit baigneur" svensk titel "Den lille badaren" från 1968 släpps på svensk DVD inom ett halvår på eminenta Studio S. Bolaget som släppt och fortsätter släppa gamla odödliga klassiker som förtjänar att komma upp i rampljuset igen. De har redan släppt flertalet av Louis de Funès gamla mästerverk, se länken ovan för samtliga filmer släppta av bolaget.
"Den lille badaren" har en speciell plats i mitt hjärta då det är en av de första filmerna jag spelade in i slutet av 80-talet då den första videon köptes in i min familj. Såg den otaliga gånger och var lika road samtliga. När den sedan visades på TV4 i början av 90-talet tänkte jag uppdatera min inspelning och få den i bättre kvalité men upptäckte till min förskräckelse att den var engelsk dubbad!!! Då var det redan för sent, hade redan spelat över mitt gamla ex. Sedan dess har jag sökt den men endast hittat ett franskt DVD släpp utan textning :(. Så glädjen är stor idag när den snart kommer komplettera min fina filmsamling! Ett måste för varje sann filmälskare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar