Hitta filmen

torsdag 14 februari 2013

Mina LaserDiscar, DVD och Blu-rays

Har börjat lista mina filmer, LaserDiscar/DVD/Blu-ray, online istället för att sitta och kämpa med min filmlista i Excel som jag gjort i åratal. Har inte riktigt den tiden längre. Laserdisc-listan är komplett, mycket enkelt och lätt då de flesta titlar finns registrerade i databasen med bilder och annan info om olika utgåvor. Rot-status (Laserröta) på olika släpp. Suveränt och helt gratis. Försökte hitta en liknande databas när det gäller DVD & Blu-ray vilket inte var lika lätt. Det finns mängder av olika, valde den jag länkade till. Verkade enkelt från början, vilket det är, bara skanna streckkoden med min iPhone och sedan skicka upp infon till databasen. Det som var mindre kul är att man måste in och korrigera då streckkoden ofta inte finner rätt utgåva och rätt omslagsbild. Förmodligen är väl databasen dåligt uppdaterad, kanske inte är så många seriösa användare. Betalade för ett år vilket inte var så väldans dyrt men är ändå lite missnöjd. Funderar på att hitta något gratis alternativ, tips emottages gärna. Maila mig eller skriv en kommentar här på bloggen.





Var ju tvungen att lägga till lite bilder på olika "Death Wish" släpp med min favorit skådespelare Charles Bronson :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar