Hitta filmen

söndag 13 januari 2013

Highlander - Director's Cut

Jag försöker mig på "Highlander" (1986) en gång till, sist jag såg den var i början av 90-talet har jag för mig, en kompis som hade kabel-tv hade spelat in den. Hade inte mer än 1:an och 2:an då... Nåväl, var inte särskilt imponerad då och har väl byggt upp ett hat emot filmen, men ger den en ny chans nu. Fin THX klassad LaserDisc utgåva av Director's Cut versionen, jag såg den vanliga Theatrical Cut versionen. Jag såg även "Highlander II" på TV1000 några år senare och jag verkar vara relativt ensam om att gilla den, gjorde det då iaf. Vet däremot inte vilken version det var. Finns fyra versioner av den har jag för mig. Minns egentligen bara den urcoola tunnelbanescenen, resten kanske var kasst. Får väl försöka se om den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar